NYHETSARKIVET
13 dec 2018 12:10
Bank-ID-lösning löste problem med felskickade avtal för Tre
Mobiloperatören Tre har implementerat en Bank-ID-lösning för att inte kunders avtalsinformation ska komma i fel händer om paket från distributören Brightstar skulle landa hos fel person. Det framgår av ett avskrivningsbeslut om tillsyn, från Post- och telestyrelsen.

Det var efter att Tre under en period om två år rapporterat in ett tjugotal integritetsincidenter till PTS, som myndigheten inledde en granskning av felleveranser av brev och paket från underleverantören Brightstar. Myndigheten ansåg att det var oroande att avtalsinnehåll skickats till fel mottagare.

Efter att Tre i början av november i år implementerat en Bank-ID-lösning har inga ytterligare integritetsincidenter skett, varvid PTS nu avskrivit sin tillsyn.
TIPSA EN VÄN
Mats Sjödin
chefredaktör Telekomnyheterna
EXAKT MEDIA
Johannesgränd 1
111 30 Stockholm
08-455 6770
info@exaktmedia.se
www.exaktmedia.se
Org. nr. 556733-3561