NYHETSARKIVET
1 jul 2019 18:55
Telia köper Fello: Ska skapa nytt lågprissegment
Telia har köpt Göteborgsoperatören Fello i syfte att skapa ett lågprissegment och ge operatörer som Hallon, Vimla och Comviq en match i kampen om SIM-only-marknaden.

– Fello AB är ett innovativt företag med ett starkt varumärke som har vuxit snabbt och dubblerat sin kundbas sedan förra året. Vi ser ett fortsatt intresse för avskalade tjänster och Fello kommer att komplettera vår befintliga verksamhet inom nya områden på ett positivt sätt, säger Andreas Ekström, kommersiell chef för Telia Sverige, till Telekomnyheterna.

TN: Vad innebär den här affären för Fello?

- Fello ska fortsätta som vanligt under ledning av John Axelberg, som nu kommer att rapportera in precis på samma sätt som chefen för Halebop. I övrigt ser vi inte några stora förändringar av verksamheten med tanke på att de redan har en bra tillväxttakt med en fördubblad kundbas under det senast året.

TN: Är ni inte rädd för kannibalisering från Telia och Halebop, när ni nu ska erbjuda Fello som ett lågpriserbjudande?

- Nej det gör vi inte. Det finns ett tydligt segment under dem med aktörer som Hallon och Comviq och där ska Fello fylla vårt tomrum. Vi ser snarare att Fello kompletterar vår produktportfölj.

Fello har i dag cirka 45 000 kunder och affären innebär att Telia tar över verksamheten i sin helhet med sju anställda från och med i dag.
TIPSA EN VÄN
EXAKT MEDIA
Johannesgränd 1
111 30 Stockholm
08-455 6770
info@exaktmedia.se
www.exaktmedia.se
Org. nr. 556733-3561