NYHETSARKIVET
18 jul 2019 12:29
Här är de tre kvinnor som ska stärka Telias svenska ledning
Telia kommer att stärka sin svenska ledning med tre kvinnor. En av dem är mobiloperatören Tres tidigare privatmarknadschef Gina Azaric, som blir ny marknadschef efter Anne Gro Gulla, som slutade vid halvårsskiftet.

Gina Azaric har de senaste tre åren varit marknadsdirektör på Kicks. Innan det var hon på mobiloperatören Tre i femton år.

- Vi ser det som ett starkt tillskott att vi får in Gina, dels för hennes långa telekomerfarenhet, men även för hennes breda erfarenhet generellt inom marknadsföring, säger Anders Olsson, sverigechef på Telia, till Telekomnyheterna.

Ann Emilsson kommer efter semestrarna att ta över som chef för affärsområdet Public and Key efter Jennica Andersson. Hon kommer närmast från CGI, där hon är VP Retail, Communication and Utility. Innan det har hon haft ett flertal chefsroller på Ericsson, där hon varit arbetat i närmare 25 år

- Hon kommer med lång telekomerfarenhet och en lång och stark säljerfarenhet både från telekom och nu på senare tid CGI, vilket är relevant för det här segmentet, säger Anders Olsson.

Därtill kommer Anna Rydergren, i dag ansvarig för implementationen av Telias nya operativa modell, att gå in som tillförordnad chef för företagsaffären, när den rollen återinförs igen i augusti månad. Hon har tidigare bland annat varit chef för Telias Service Operations och Business Operation.
TIPSA EN VÄN
EXAKT MEDIA
Johannesgränd 1
111 30 Stockholm
08-455 6770
info@exaktmedia.se
www.exaktmedia.se
Org. nr. 556733-3561