NYHETSARKIVET
18 jul 2019 12:30
Telias B2B-verksamhet visar tillväxt – men bara tillfälligt
Telia Sveriges stora glädjeämne vid dagens kvartalsrapport var att man för första gången på mycket länge – minst sex år – redovisar tillväxt inom företagsverksamheten. Det handlar för all del om en tillväxt på blygsamma 0,4 procent och den beror till viss del på engångseffekter, men operatören tycker sig ändå se en ljusning för företagsaffären.

- Övergripande kan man säga att det är tillväxt på företagssidan och jag har inte koll på när det skedde senast. Allt detta är dock inte underliggande, utan en del är engångsintäkter men de engångsintäkterna har ett värde att de kommer och att det är pengar in, men det är också så att vi har skapat en sköld av nya IoT-tjänster runt våra core-tjänster som gör att vi inte behöver prisa in oss hos kunderna. Vi räknar dock inte med att vi kommer att ligga kvar på tillväxt under de närmaste kvartalen, men det är ändå ett kvartal som vi kan vara stolta över, säger Anders Olsson, vd för Telia Sverige, till Telekomnyheterna.

På mobilmarknaden minskade antalet traditionella postpaid-abonnemang med 2 000 medan abonnemang för M2M ökade med 45 000. Antalet prepaidkunder ökade med 23 000.
TIPSA EN VÄN
EXAKT MEDIA
Johannesgränd 1
111 30 Stockholm
08-455 6770
info@exaktmedia.se
www.exaktmedia.se
Org. nr. 556733-3561