NYHETSARKIVET
29 jan 2024 12:07
Undersökning: Telekomoperatörer undermåliga på service
Telekomoperatörerna upplevs fortfarande inte ge lika god service som andra branscher. Det har blivit bättre de senaste tio åren men eftersom andra branscher också förbättrats är slutsatsen att telekombolagen fortfarande har förbättringspotential, enligt analystjänsten ServiceScore.

Resultatet efter 2023 års mätning är att Comviq behåller sin förstaplats.

"Bland företagen i topp finns två kvar från 2022 års mätning. Ettan Comviq är fortfarande nummer ett när kunderna får ge sitt omdöme och tvåan Tele2 likaså. Ny trea är Telia som tagit pallplats på Halebops bekostnad", enligt ett pressmeddelande från ServiceScore.

På Comviq tas utmärkelsen emot väl.

"Det är mycket glädjande att Comviq vinner årets Service Score, men även att Tele2 intar andraplatsen. Vi fortsätter arbetet med att få Sveriges nöjdaste kunder", säger Malin Anglert, chef för kundservice på Comviq och Tele2, i en kommentar.

Skillnaden i denna undersökning är enligt tjänsten att den fokuserar på att inkludera alla som haft en kontakt med bolagen, även de potentiella kunderna och inte bara befintliga sådana.

Nomineringarna till ServiceScore bygger på svaren från en riksrepresentativ undersökning där drygt 3 000 personer i åldrarna 18 - 79 år har svarat.
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108