NYHETSARKIVET
6 feb 2024 11:22
MyBeat vill öka kundstocken kraftigt efter nyemissionen
Kapitaltillskottet från MyBeats kommande riktade emission ska primärt användas till marknadsföringsinsatser för att nå ut till en bredare målgrupp och öka kännedomen om varumärket.

Det säger bolagets nya tillförordnade vd och operativa chef Catarina Nirvin till Telekomnyheterna.

Igår rapporterade vi om besluten som fattats på operatörens extrastämma, som hölls den 2 februari. Där bestämdes det bland annat att den redan kommunicerade emissionen blir en riktad sådan, i stället för den tidigare kommunicerade planen att genomföra en företrädesemission. Anledningen uppgavs vara att en företrädesemission skulle ta betydligt längre tid och leda till en större marknadsriskexponering för MyBeat.

Med det nya kapitalet ska MyBeat rikta sig till alla mobilkunder.

- Kapitaltillskottet kommer primärt användas till olika marknadsföringsinsatser för att nå ut brett och öka vår brand awareness. Vi har länge erbjudit mobilabonnemang och tilläggstjänster, inkl. en uppskattad kundtjänst med korta svarstider till en senior målgrupp. Nu önskar nu erbjuda detta till alla svenska mobilkonsumenter. Vi är övertygade om att det finns kunder även i andra målgrupper som är trötta på chatbots som inte förstår vad man menar och att fastna i ändlösa FAQ loopar utan att ha någon att ringa till, säger Nirvin till Telekomnyheterna.

Nirvin är ny på My Beat och kom in i januari . Hon kommer närmast från Telia, där hon de senaste åtta åren haft roller kopplade till verksamhetsutveckling och förändringsledning. Nu ska hon fokusera på det operativa arbetet, men även kundtjänsten.

- Vi hoppas på att vi genom våra insatser på produkt och marknadsföringssidan kommer öka vår kund- och orderstock betydligt framöver. Vi kommer även fortsättningsvis erbjuda bemannad kundtjänst och har tydliga mål om korta svarstider. Ett av mina fokusområden blir att växla upp den operativa verksamheten i takt med att vi växer. Kundtjänsten känner jag är mitt hjärtebarn och jag är själv trött på ändlösa telefonköer och goddag yxskaft-svar. Vi på MyBeat skall finnas här för våra kunder, lyssna på dem och lösa deras problem efter första kontakten, säger hon.

Ett annat beslut som fattades på extrastämman var att minska aktiekapitalet. Det uppger Nirvin är en rent teknisk åtgärd som rekommenderats av bolagets jurister och revisorer.

För en månad sedan kommunicerad My Beat om betydande produktförändringar samt förändringar i hur bolaget bedriver marknadsföring. Detta är Nirvin dock lite mer förtegen om i nuläget.

- Vi kommer snart ut med nya produkter och betalningsmodeller, genom helt nya sätt att marknadsföra oss på. Vi lanserar detta inom kort men önskar inte säga mer i nuläget, säger hon avslutningsvis.
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108