NYHETSARKIVET
30 sep 2024 11:32
Ownit väljer AI-baserad kundtjänst från Ebbot
Bredbandsbolaget Ownit, som i morgon fyller 20 år, ska börja med AI-baserad kundtjänst. Det skriver bolaget i ett nyhetsbrev till sina kunder. Och den lösning de har valt har en väldigt tät koppling till den egna verksamheten då det är AI-bolaget Ebbot som står bakom lösningen.

AI-bolaget Ebbot grundades nämligen för sju år sedan av personer som arbetade på just Ownit. De tre grundarna var Anders Clarin, tidigare kundtjänstchef och chef för Ownit, Mikael Eriksson som var affärsutvecklare på Ownit och Gustav Elveros som var försäljnings- och marknadschef på Ownit. Därtill var Johan Ekberg, som var med och startade Ownit, en av de initiala investerarna i Ownit. I dag är han arbetande styrelseledamot i bolaget.

”Snart kan du få hjälp dygnet runt, oavsett om det gäller att koppla in routern, felsöka eller hitta rätt hastighet”, meddelar Ownit i sitt nyhetsbrev.
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108