Trots att Telia har tappat mer än var femte mobilkund sedan början av 2014 och visat marknadens i särklass sämsta intäktsutveckling de senaste fyra åren så har man en självbild av att man är framgångsrika och har behållit sina intäkter trots marknadens prispress.
- Vi har fokus på att skapa mer värde för våra kunder. Det är bara så vi kan vinna deras förtroende och växa vår affär på en marknad där många konkurrenter enbart fokuserar på låga priser. Telia investerar mer i nät och teknik än någon annan operatör och vi har idag drygt 95% 5G-täckning över Sverige. Med den strategin har vi behållit våra mobilintäkter trots prispressen, säger William Fröding pressansvarig på Telia och fortsätter.
- Samtidigt så jobbar vi med att skapa värde i att erbjuda flera tjänster. Det gör det enklare för kunderna och växer vår affär. Det kan handla om att en mobilkund kompletterar med fast bredband eller TV-tjänster från oss. Och vi har samma fokus här, riktigt bra tjänster med hög kvalitet. Sammantaget känner vi oss trygga med att vår strategi på kvalitet och en bred produktportfölj kommer leverera bra värde för både oss som operatör, och för alla våra kunder.