Chilimobil har tagit in 2 miljoner kr i en nyemission som bland annat ska användas till tillväxt för operatören som förra året ökade sin omsättning med 15 procent.
- Vi har inte tagit in någon ny ägare utan är en prorata emission bland befintliga ägare för att investera i ytterligare tillväxt. Konkret har vi en startat en TV-kampanj som kommer att rulla fram till sommaren, säger Fredrik Brunzell, som är en av grundarna till operatören.
Han fortsätter:
- Vi ser att vårt koncept och positionering håller men att vi tappade lite i tillväxten 2024 främst på grund av att en del av våra kunder drabbades av bedrägliga försäljningsmetoder via telefon vilket gjorde att vi fick en högre churn än normalt under andra halvåret 2024.
- Vi ser också ett ökat behov inom bredbandsområdet där fler och fler kunder upptäcker att mobila lösningar är ett mindre kapitalkrävande och mer prisvärt alternativ i och med att kapaciteten blir bättre och bättre mobilt inte minst tack vare 5G utbyggnaden, säger Fredrik Brunzell.