Mobiloperatören 3s lågprisvarumärke Hallon sänker i dag sina utlandspriser med upp till 92 procent och inför fria sms till hela världen. Därmed gör man en rejäl satsning på att försöka nå de så kallade etno-kunderna, med utländsk härkomst.
Målgruppen med den här satsningen är alla svenskar med nära och kära i utlandet. Vi har dock fokuserat på de sex största språken som talas i Sverige när vi har satt de nya priserna, där vi har sänkt priset till 200 länder, säger Niklas Wilhelmsson, ansvarig för Hallon, till Telekomnyheterna.
De sex språk som Hallon har fokuserat på är polska, arabiska, farsi, kurdiska, turkiska och bosniska/serbiska/kroatiska, vilka man även har lagt produktsidor på sin hemsida på.
TN: Det känns som om ni har varit tämligen aggressiva på marknadsföringssidan den senaste tiden vad beror det på?
Det kan tyckas som att vi har ökat marknadsföringen kraftigt, men vi har ända sedan start jobbat med att utveckla vår marknadsföring försiktigt steg för steg, för att se var vi får bäst gensvar och nu har vi synts extra bra. Målet för oss är att nå en målgrupp som är skild från 3s målgrupp, säger Niklas Wilhelmsson.