NYHETSARKIVET
3 nov 2014 11:59
Telia: Svårt adressera andra operatörers försämrade information
Det är många orsaker till att kundnöjdheten med teknikskiftet har ökat kraftigt under det senaste året. Det säger Björn Berg, informationsansvarig för teknikskiftet på TeliaSonera, till Telekomnyheterna.

– De åtgärder som vi gjorde för ett år sedan börjar nu ge resultat. Man ska alltid ha respekt för förändringar och vilka reaktioner dessa får hos användarna, därför skickar vi alltid ut en tekniker som hjälper till vid övergången från fast telefoni till vår fasttelefonilösning, därtill låter vi kunderna testa tjänsten gratis i en månad innan de behöver besluta om de vill fortsätta med lösningen, det är bara några av de åtgärder som vi har tagit till, säger Björn Berg.

Han pekar även på att hårdvaran har blivit bättre under året som har gått.

– Vi har fått bättre utrustning som har gett en bättre ljudkvalitet, vilket är en viktig faktor när dessa förändringar ofta sker hos en äldre befolkning.

När det gäller Stelacon-rapportens konstaterande att de andra operatörernas information har försämrats så säger han att Telia ser mycket allvarligt på detta.

– I och med att det är andra operatörer som använder sig av vårt nät så spiller den dåliga informationen över på vårt varumärke, vilket är oroande. Det är en svår uppgift, men vi ska nu se över hur vi kan angripa detta problem för att få dessa operatörer att komma till rätta med det, säger Björn Berg.
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108