Bara två månader efter att Tele2 slutade med bindningstider och subventioner på sina mobilabonnemang inleder nu bolagets lågprisvarumärke Comviq ett priskrig på mobildata. Detta genom att fördubbla mobildatamängden i sina produkter Fastpris abonnemang och kontantkort. Bolaget själv hänvisar dock till nya kundbeteenden.
Sättet man använder mobilen på i Sverige har helt förändrats sista åren. Våra kunder vill kunna se strömmad film i hög kvalitet, eller lyssna på musik stora delar av dygnet. Alla de här tjänsterna använder mobildata. För att bättre matcha behovet dubblar vi nu därför mobildatamängden för både nya och befintliga kunder, säger Joakim Jensen, affärsansvarig för Comviq, i en presskommentar.
Efter justeringen innehåller Fastpris 145 kr. 0,5 GB, Fastpris 195 kr 2 GB och Fastpris 245 kr 6 GB.
Ännu har ingen annan operatör aviserat att man har för avsikt att justera sina priser till följd av Comviqs grepp.