Att successivt öka nyttjandegraden i fibernätet är en strategisk huvuduppgift för Stokab. Det skriver bolagets vd Jörgen Kleist i en kommentar till budgeten för 2015.
En strategisk huvuduppgift de kommande åren är att successivt öka nyttjandegraden av fibernätet. Detta skall främst ske genom ökad försäljning, vilket förutsätter ett ännu tydligare kundfokus i hela organisationen. Processer ses över och förbättras löpande. På så vis har bolagets ledtider avsevärt kunnat förkortats till nytta för våra kunder. En viktig del i det fortsatta förbättringsarbetet är att upprätthålla leveransprecisionen på nuvarande höga nivå och att bibehålla nivån på felavhjälpning. Detta ska också ses i förhållande till den kraftiga ökningen av antalet fiberförbindelser. Bolaget ska därutöver ytterligare förbättra service och flexibilitet i förhållande till våra kunder. Personalpolitiken är strategisk i detta hänseende, skriver han.
Vidare skriver Jörgen Kleist att Stokab under det första kvartalet i år kommer att titta på flytt av huvudkontoret som ett resultat av nya ägardirektiv.