På finska Anvia, som idag har förvärvat Sappa, ser man positivt på intåget på den svenska marknaden, där man primärt kommer att utöka erbjudandet med OTT-TV-tjänster via den egna plattformen Watson. Men bolaget utesluter inte att man även kommer att börja erbjuda telekomtjänster.
Det här är ett genombrott på den svenska marknaden för Anvia och det är mycket möjligt att vi någon gång kommer att exportera andra tjänster till Sverige, säger Mika Vihervuori, vd för Anvia, i ett pressmeddelande.
Han fortsätter:
Anvia har på senare år har ökat sin TV-verksamhet att bli rikstäckande via Watson-tjänsten och grossistförsäljning av innehåll. Den svenska marknaden har vi undersökt en tid och vi hittade i Sappa en utmärkt väg in på marknaden. Sappa och Anvia kompletterar varandra och vi har en stor möjlighet att stärka vårt erbjudande i både Finland och Sverige, både i innehåll, varuexponering och berörd tekniken. Vårt mål är att ta in Watson i Sverige ", säger Mika Vihervuori.
Anvias TV-plattform Watson låter användare se på TV i såväl TV-apparaten, surfplatta som mobiltelefon.