NYHETSARKIVET
26 feb 2015 12:05
Så många nya kontantkortskunder gav Hallon-effekten förra året
Nästan en tredjedel av 3s nya mobilkunder i Sverige under förra året var kontantkortskunder. Det visar siffror som moderbolaget Hutchison Whampoa i dag presenterat i sin rapport för 2014.

Under förra året ökade 3s kundstock med 200 000 kunder varav 64 000 var kontantkortskunder och 136 000 var abonnemangskunder. Totalt hade 3 Sverige 224 000 kontantkortskunder vid utgången av 2014. Det var dock bara knappt 60 procent av kunderna (134 000) som har varit aktiva under den senaste tremånadersperioden.

De nya kontantkortskunderna har haft en positiv effekt på genomsnittsintäkten per kontantkortskund, som har ökat märkbart till skillnad från abonnemangsmarknaden där den har sjunkit.
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108