TeliaSonera har fått uppdraget att leverera en kontaktcenterlösning till Norges största försäkringsbolag Gjensidige. Det meddelar operatören i dag.
Avtalet innebär att TeliaSonera kommer att leverera tjänsten Telia CallGuide till 1 400 försäkringshandläggare i Norge, Danmark och Sverige. Avtalet, som sträcker sig över fem år, med option på ytterligare två år, beräknas vara värt 70 miljoner kr.
I och med digitaliseringen i samhället ställer kunderna allt högre krav på tillgänglighet. Många kunder vill kunna starta ett samtal i chatten på hemsidan, fortsätta på telefon och avsluta i sociala medier. Då är det viktigt att kundtjänsten har tillgång till hela samtalshistoriken oavsett kanal och på ett smidigt sätt kan administrera ärendet. Med Telia CallGuide får Gjensidige en standardiserad multikanalplattform som är gemensam i de nordiska länderna och som skapar bättre förutsättningar för organisationsutveckling, säger Torbjörn Chami, chef för företagsmarknaden på Telia, i en presskommentar.