NYHETSARKIVET
20 apr 2015 12:04
Teleavbrott och oseriös försäljning dominerade klagomålen hos PTS Q1
Teleavbrott – och då främst när det gäller de fasta näten – var det vanligaste klagomålet hos Post- och telestyrelsen under årets första kvartal. Det visar den rapport om konsumentklagomål på telefoni och bredband som myndigheten presenterat i dag.

Det näst största konsumentklagomålet är oseriös telefonförsäljning av telefonitjänster, något som myndigheten och de stora operatörerna nu försöker stävja genom den nya överenskommelse som presenterades i förra veckan.

”Vår förhoppning är att den handlingsplan mot oseriös telefonförsäljning som de sex största nätägande operatörerna nyligen har kommit överens om, och som har samordnats av oss, ska pressa ner dessa siffror”, säger Sara Andersson, chef för konsumentmarknadsavdelningen på PTS, i en kommentar.

Här kan du ladda hem och läsa hela rapporten: http://www.pts.se//upload/Ovrigt/Tele/Konsumentklagomal/konsumentklagomal-telefoni-bredband-Q1-2015.pdf
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108