Operatören Bredband2 ökade sin omsättning med 20 procent till 85,9 miljoner kr under årets första kvartal. Det framgår av den kvartalsrapport för årets första tre månader som bolaget har presenterat i dag. Under kvartalet hade operatören ett nettokundintag på 5 000 kunder på privatsidan.
Allt fokus ligger på ökad organisk tillväxttakt och omsättningsökningen med 20% i första kvartalet följer vår högt uppsatta målsättning. Det känns också positivt att vi trots högre ordinarie priser på konsumentsidan fortfarande visar ett riktigt bra kundintag med c:a 5 000 nya bredbandskunder (netto). Känslan är att varumärket har stärkts på marknaden och bakom det ligger ett gediget arbete som startade med lanseringen av den nya kommunikationsplattformen för drygt 1,5 år sedan. Vi har fortsatt att öka marknadsföringsaktiviteterna för att nå ut bredare och mer riktat till företagsmarknaden, skriver bolagets vd Daniel Krook i sitt vd-ord i rapporten.
Under kvartalet har andelen intäkter från företagstjänster ökat till 33,0 procent (31,8 procent under Q1 förra året). Privata bredbandstjänster står för 61,4 procent av intäkterna (61,7 procent).