NYHETSARKIVET
18 jun 2015 12:14
Fulfiber och Fuskfiber en del av IP-Onlys varumärkesförflyttning
De tolv uttryck som IP-Only vill varumärkesskydda, bland annat Fulfiber och Fuskfiber, är en del i bolagets varumärkesförflyttning. Det säger bolagets kommunikationsdirektör Camila Buzaglo, till Telekomnyheterna med anledning av gårdagens text i nyhetsbrevet.

– IP-Only har påbörjat en varumärkesförflyttning. Detta är en del av det. Historiskt har IP-Onlys målgrupp varit IT-chefer, tekniskt kunniga kunder. IP-Only är som du vet inne i en fantastisk resa där vi bygger ut vårt nationella öppna och neutrala fibernät till hushåll och företag, vi bygger ut stadsnät. Bildmaner, profil, språk måste hänga med. Vi vill nå till en bredare målgrupp. IT-chefen ska fortfarande känna igen sig, vi ska bli flerspråkiga. Målet är att bli ett känt varumärke hos en bredare målgrupp, ett tydligt alternativ. Just Fulfiber och Fuskfiber-orden handlar om att skapa ett eget uttryck, säger Camila Buzaglo, till Telekomnyheterna.

De uttryck som IP-Only sökt varumärkesskydd för är: Fackfiber, Festivalfiber, Finansfiber, Finfiber, Flexibilitetsfiber, Framtidsfiber, Frihetsfiber, Fritidsfiber, Fulfiber, Fuskfiber, Fäbodsfiber och Företagsfiber
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108