Bredband2 ökade sin omsättning med 25 procent under årets andra kvartal, jämfört med motsvarande period förra året. Det är den högsta tillväxttakten någonsin, skriver bolagets vd Daniel Krook i sitt vd-ord i samband med rapporten.
Vår främsta prioritet är hög tillväxt och vår ambition är att under fortsatt god lönsamhet fortsätta att växa organiskt, eftersom vi ser att det finns betydande volymfördelar att uppnå vid högre omsättning. Vi höjer alltså vår ambitionsnivå ytterligare och vi kommer att arbeta intensivt med detta för ögonen under kommande höst och nästa år. Efter ett starkt kundintag under hösten 2014 och början av 2015, övergår kunderna efterhand till ordinarie prisbilder efter avslutade kampanjer. Vi ser fortsatt positiva nettointag under denna kritiska övergång samtidigt som vi har höjt marknadspriserna. Vårt bruttointag på privatsidan är klart högre än någonsin, vilket tyder på att vårt varumärke blivit allt starkare på marknaden, skriver Daniel Krook vidare i vd-ordet.
Bredband2:s andra kvartal i siffror:
Nettoomsättning: 90,0 (72,2)
Rörelseresultat: 4,8 (4,4)
Resultat efter skatt: 3,6 (3,1)