Telia lanserar i dag tjänsten Personlig Rådgivare, som ska hjälpa småföretag att hitta rätt lösning för sina behov. Samtidigt introducerar man skräddarsydda erbjudanden för branscherna och yrkena hantverkare, säljare, konsulter, affärsresenärer, nyföretagare samt butiker och restauranger.
Digitaliseringen genomsyrar svenskt företagande, oavsett bransch och storlek på bolag. Våra personliga rådgivare kan hjälpa småföretagare navigera tekniken och förstå vilka digitala tjänster som kan hjälpa dem utveckla sina verksamheter, från att tala med hantverkare om vilka mobiler som bäst lämpar sig för byggarbetsplatsen till att utrusta affärsresenärer med rätt tjänster och tillbehör för att kunna jobba på resande fot, säger Patrik Granström, chef för små- och medelstora företag på Telia, i en presskommentar.
Telias personliga rådgivare finns tillgängliga 8-17 på vardagar för kunden men tar även en proaktiv kontakt, minst en gång i halvåret, för att se över hur kundernas nuvarande lösning fungerar och säkerställa deras framtida behov. Företagskunder kan välja om de vill ha en personlig rådgivare via telefon och mejl eller i en Telia-butik.