NYHETSARKIVET
2 sep 2015 12:29
Telenor i genombrottsaffär – Skanska blir helhetskund
Telenor har kammat hem en genombrottsaffär med Skanska. Detta i och med att man nu även har tagit över bolagets kontaktcenterlösning tillsammans med Intelecom. Affären innebär att Telenor nu är helhetsleverantör av Skanskas kommunikation och dessutom tar ett steg längre än normalt, när man därtill står för den molnbaserade kontaktcentertjänsten.

– Skanska är en väldigt speciell kund eftersom de har verksamhet i det närmaste överallt i Sverige. Att de väljer att bli helhetskund hos oss är otroligt glädjande, säger Christian Strömlid, marknadschef på Telenor Företag, till Telekomnyheterna.

Med den nya lösningen från Telenor blir Skanskas interna stödfunktioner än mer effektiva och personalen kan bli mer produktiva. Ett exempel på ny funktionalitet är CRM-integrationen för IT-stödet som kommer att göra att våra agenter direkt får upp relevant information när samtalet påbörjas. Systemet kommer att användas av 27 agenter i de nordiska länderna. Den molnbaserade lösningen har funktioner för att kunna arbeta obehindrat över landsgränserna med bland annat visning av huvudnummer oavsett land, interna chatt-funktioner (i fas 2) och möjlighet att spela in samtal för till exempel utbildning och kvalitetsarbete.
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108