NYHETSARKIVET
2 okt 2015 12:02
Tele2: Vi har fått försäkringar från Limitless om 4One
Fulsäljbolaget 4One har på senare tid lyckats lura många äldre personer med eget företag att flytta sina abonnemang till operatören. Nu har dock Konsumentverket gått ut och varnat för operatören, som sedan maj månad i år har genererat mer än 60 anmälningar hos konsumentorganisationen.

Nu finns dock positiva tecken på att man ska lyckas få bukt på problemet, sedan nätoperatören Tele2 har gått på Limitless Telekom AB, som är den provider som 4One använder för att få tillgång till nät för sina abonnemang.

– Det här är inte acceptabelt som vi ser det och vi har därför inkommit med en skrivelse och gjort tydligt för bolaget Limitless att vi inte kan acceptera den här sortens agerande av aktörer i vårt nät direkt eller indirekt. Vi har nu fått försäkringar och åtgärder redovisade, att det här inte ska fortsätta och vi kommer följa upp det noga. Om det ändå inte sker ändring, något vi granskar i nära dialog med Telekområdgivarna, utesluter vi inte än skarpare åtgärder, säger Oliver Carrà, presschef på Tele2, till Telekomnyheterna.
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108