Det går inte att ta miste på stoltheten hos Tele2:s Sverigechef Thomas Ekman i dag när Svenskt Kvalitetsindex visar att Comviq och Tele2 är de operatörer som har högst betyg i årets ranking över bäst kundnöjdhet bland privatkunderna.
Comviq är tydligt med enkelt erbjudande och lågt pris och förstärker sin position ytterligare men mest stolt är jag nog när det gäller Tele2, som går från en femteplats förra året till en andraplats i år när det gäller kundnöjdhet. Vi konstatera att det vi tänkte för ett år sedan, när vi lanserade Tele2.0, har gett ett tydligt och starkt resultat, säger Thomas Ekman till Telekomnyheterna.
På företagsmarknaden behåller Tele2 sin andraplats efter Telia när det gäller kundnöjdhet. Men precis som för övriga storoperatörer inom företag så sjunker kundernas betyg.
Jag tror att det är ett branschproblem som vi ser på företagsmarknaden, där kundernas krav har ökat den senaste tiden. Därför måste branschen som helhet arbeta hårdare för att bli bättre. För vår egen del så ser jag att vi ska ta med oss det positiva från betygsökningen inom privatmarknaden till företagsmarknaden, säger Thomas Ekman.