NYHETSARKIVET
2 nov 2015 12:09
Phoneras jätteras i SKI: ”Ledningen kommer att gå till botten med detta”
De senaste årens i särklass bästa fastnätsoperatör i Svenskt Kvalitetsindex, Phonera, står för årets tapp i mätningen. Detta då man går från en solklar förstaplats förra året till en än mer tydlig sistaplats i år.

Phonera har rankats som bästa operatör under fem av de senaste sju åren och har under den tiden aldrig varit sämre än tvåa i indexet. Men i år, ett år efter att Com Hem tog över verksamheten, har något hänt. Vad kan man dock inte förklara hos Com Hem.

– Vårt dotterbolag Phonera har sjunkit när det gäller kundnöjdheten för företagskunder som har fast telefoni. Detta är naturligtvis något som vi tar på största allvar. Ledningen i Phonera kommer att gå till botten med detta och målsättningen är att Phonera ska ta tillbaka förstaplatsen, säger Fredrik Hallstan, presschef på Com Hem, till Telekomnyheterna.

När det gäller Com Hems sjunkande betyg på bredbandsmarknaden så är Fredrik Hallstan ändå försiktigt positiv.

– På bredbandssidan ser vi en liten minskning, även om den är mindre än för branschen som helhet. Trots detta ligger vi kvar på förra årets nivå då vi såg en kraftig ökning av kundnöjdheten. Men trots att den går åt rätt håll betyder det inte att vi är nöjda. Vår målsättning är att ha branschens nöjdaste kunder, säger han.
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108