IP-Only har uppdaterat sin logotype och bytt den mörkblå färgen i loggan mot en röd färg. Detta för att symbolisera öppenhet på ett tydligare sätt. Det säger bolagets kommunikationsdirektör Camila Buzaglo till Telekomnyheterna.
Vi har under 2015 tagit ut en ny kurs för IP-Onlys utseende. Det handlar om en varumärkesförflyttning och en profiljustering av IP-Onlys varumärke och logotype. Den nya korallröda färgen som vi nu använder står för den öppenhet vi värderar så högt. Det röda påminner också om vår passion: lusten att skapa ett fritt Internet. Syftet med varumärkesförflyttningen är att ligga i fas med den tillväxtresa som IP-Only är inne i. Det handlar om ett första steg. Vi går från ett mer, ska vi kalla det för 90-talsmanér, till ett mer framtidsinriktat. En förflyttning till det moderna, mänskliga och värdebaserade bolag vi är. Vi vänder oss ju nu till en bredare målgrupp och det vill vi återspegla, förklarar hon vidare.
I samband med profilförändringen, som om några veckor även ska innebära en ny hemsida för bolaget, kommer man även att ändra namnen på alla sina lokala stadsnät i landet.
Den innebär att alla de lokala fibernät som IP-Only bygger ut får det lokala namnet tillsammans med: IP-Only Sveriges nya fibernät. Genom namnbytet blir det en tydlig avsändare, IP-Only, samtidigt som vi behåller det lokala engagemang som varit en av framgångsfaktorerna bakom alla våra fibersatsningar runt om i landet. Vi kommer fortsatt att agera med stark lokal närvaro och samtidigt förmedla att allt hänger ihop i ett rikstäckande nät, säger Camila Buzaglo.