Telia har kammat hem ett femårigt avtal med Folksam, värderat till 200 miljoner kr. Det skriver operatören i ett pressmeddelande i dag. Avtalet omfattar tjänster för kontaktcenter, fast- och mobiltelefoni samt företagsnät.
För att utveckla sitt kundmöte så har Folksam valt Telias molnbaserade kontaktcenterlösning CallGuide, som gör det möjligt för företagets kontaktcenter-medarbetare att hantera flera kontaktkanaler i ett verktyg. Oavsett om det handlar om telefoni, chatt, e-post, webb eller andra kundingångar. I affären med Telia flyttar Folksam ut sin växellösning MX-ONE i molnet, som kommer skötas av systemintegratören Cygate. Folksam kommer även fortsätta med Telias molnbaserade företagsnätverk DataNet.
Det är ett stort förtroende vi har fått från Folksam och som vi ska förvalta väl. Faktum är att det är en av de enskilt största kontaktcenteraffärerna Telia gjort. Vi har de senaste åren investerat i och utvecklat vår kontaktcenterlösning för att hjälpa företag förbättra kundmötet i allt fler och mer digitala kanaler, säger Charlotta Rehman, chef för Telias företagsaffär, i en presskommentar