NYHETSARKIVET
19 jan 2016 12:03
Uno Telefoni nådde 100 procent nöjda kunder i egen undersökning
Uno Telefoni har 100 procent nöjda kunder. Det visar i alla fall deras egen undersökning där de kunder som hört av sig till företaget har fått ge betyg på bemötandet.

”Av flera tusen kunder som under den senaste månaden hade ett ärende lämnade en tredjedel betyg på hur de bemöttes – och av dem var samtliga nöjda med företagets service och support”, skriver bolaget i ett pressmeddelande.

”Det är en fantastisk siffra. Vårt högt uppsatta mål var 95 procent när vi lanserade vår kvalitetsmätning i augusti förra året. Funktionen är enkel – kunden ger direkt tumme upp eller ned till den handläggare som hjälpt till. Det ger en personlig återkoppling och har gjort att det blir lite av en intern tävling om vem som får flest ’likes’”, säger Tony Parmstig, service- och teknikchef på Uno Telefoni, i en presskommentar.
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108