NYHETSARKIVET
4 feb 2016 12:19
Com Hem ger sig in i kampen om villafiberkunderna
Kabel-TV-operatören Com Hem ger sig nu in i den attraktiva kampen om villafiberkunder i Sverige. Först ut är Bromma, där operatören nu rullar ut en massiv marknadsföringskampanj med fyra helsidesannonser ibland annat tidningen Mitt I Bromma.

I reklamen riktar Com Hem sig främst mot konkurrenten Telia och jämför sin installationskostnad på 17 400 kr, om man beställer före den 31 mars, med Telias ordinarie pris på 26 700 kr.

På Com Hem vill man dock inte kommentera satsningen med mer än att det handlar om ett test.

– Vi lovar att återkomma till Telekomnyheterna med mer information och kommentarer kring detta i samband med vår kvartalsrapport, som presenteras på tisdag. Just nu är vi mitt i en tyst period, varvid vi inte kan kommentera detta, säger Fredrik Hallstan, presschef på Com Hem, till Telekomnyheterna.

Utifrån Com Hems annons kan man dock konstatera att erbjudandet av allt att döma handlar om ett slutet nät, där abonnenten förbinder sig till att teckna ett bredbandsabonnemang med 24 månaders bindningstid och minst 100/100 Mbit/s.

Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108