Bredband2 redovisar intäkter på 95,7 miljoner kronor för det fjärde kvartalet 2015, vilket motsvarar en tillväxt på 19 procent jämfört med motsvarande period ifjol. Det framgår av Bredband2:s bokslutskommuniké som lämnades idag.
Även rörelseresultatet stärktes och uppgick till 5,2 miljoner kronor, en ökning med hela 41 procent jämfört med fjärde kvartalet 2014. Rörelsemarginalen stärktes till 5,4 procent från 4,7 procent.
Inför 2016 är utsikterna goda, och bolaget avser att ta vara på en hög lojalitet bland kunderna och den bredare produktportfölj för företagssidan som tagits fram under 2015.
Målet är en snabbare förflyttning till större affärer där Bredband2 ska vara ett självklart alternativ och en given deltagare i en upphandling av ett bolags kommunikationslösningar. Säljstyrkan är fulltalig inför 2016 och vi förväntar oss en positiv utveckling under året. På lång sikt är företagssidan en viktig del i vårt fokus på hög lönsam tillväxttakt", skriver Bredband2:s vd Daniel Krook i bokslutsrapporten.