NYHETSARKIVET
22 feb 2016 11:34
Telenor erbjuder kunderna expertis på barn och internet

Det saknas information om vad barnen gör på Internet, därför har Telenor nu tagit in experter på barns och ungas digitala liv i sin kundtjänst.

”Många av oss föräldrar har inte själva vuxit upp med nätet och vet inte alltid hur vi ska prata med våra barn om livet online. Många föräldrar har frågor och funderingar men vet helt enkelt inte vet vart de ska vända sig. Vi vill hjälpa föräldrar att få mer kunskap och prata mer med sina barn om livet på nätet”, säger Lina Sundqvist, ansvarig för kundtrygghet och analys på Telenor.

En undersökning som Telenor har låtit göra visar att bara var fjärde förälder vet vart de kan vända sig för information och stöd kring barns internetanvändning ochde flesta frågar andra föräldrar om råd.

”Därför lanserar Telenor nu Nätpratsjouren som en del av sin kundservice; ett pilotprojekt där specialister på barn och ungas liv på nätet svarar på frågor och ger tips och råd. Nätpratsjouren är en del av Telenors initiativ Nätprat som syftar till att främja dialog mellan vuxna och barn om barnens liv på nätet”, skriver Telenor.
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108