2015 har varit ett tufft år för Alltele. Det skriver bolagets vd Mark Hauschildt i sitt vd-ord i bolagets årsredovisning, som publicerades i fredags.
2015 har varit ett tufft år för AllTele. Det har varit ett år präglat av konsolidering och kostnadsbesparingar. Omsättningen har minskat, men det har varit en förväntad minskning. Tillämpningen av svensk moms på tjänster inom privatkundsegmentet tillsammans med avvecklingen av olönsamma kundavtal inom företagssegmentet har lett till minskningen, skriver han men är samtidigt positiv inför 2016 och fortsätter:
De tuffaste besluten och åtgärderna är nu vidtagna och även om inte allt är helt genomfört, kan vi under 2016 börja se framåt och fokusera på försäljning och affärsutveckling. Som jag ser det har AllTele en mycket gynnsam position på marknaden och dess framtida utveckling. I egenskap av en oberoende leverantör, som inte har en stor infrastruktur att ta hänsyn till, kan vi vara snabbfotade, flexibla och erbjuda kunden det bästa alternativet vid varje tillfälle. I takt med att prisnivåerna harmoniseras och nätverk blir en standardprodukt, är service det som särskiljer en leverantör från de övriga och det som kunderna inriktar sig på vid sitt val av leverantör. Det kommer AllTele att stå väl rustat för.
Hela Allteles årsredovisning finns att ladda hem här: http://mb.cision.com/Main/1769/9961727/505011.pdf