Telia fortsätter att vrida upp sin satsning på små- och medelstora företag i Sverige. För ett år sedan lanserade man personlig rådgivning för SME-företagen och i dag lanserar man den Personliga Teknikern som ska se till att tekniken fungerar.
Åtta av tio småföretagare hanterar sin egen IT. De tvingas alltså lägga värdefull tid och resurser på tekniska frågor, när de egentligen bara vill ägna sig åt sin kärnverksamhet och komma åt nyttan med nya digitala tjänster. Med en Personlig Tekniker råder vi bot på det problemet och hjälper dem att få tekniken att fungera, säger Patrik Granström, chef för små- och medelstora företag på Telia, i en presskommentar.
Tjänsten Personlig Tekniker kommer att erbjudas i följande tre paketeringar:
Personlig Tekniker För Telias tjänster
Man får teknisk hjälp med sina Telia-tjänster som bredband och växellösningar via telefon eller mejl. Ingår utan kostnad för Telias företagskunder.
Tekniker online För övrig IT
Man får teknisk hjälp med all annan IT via telefon eller mejl. Kostar 499 kr/per fixat ärende. Gäller även de som inte är Telia-kunder.
Tekniker på plats för alla ärenden
Personligt besök av en tekniker som fixar all IT på plats. Kostnadsfri avstämning innan arbete påbörjas. Kostar 1 999 kr/per fixat ärende. Ytterligare ärenden vid samma besök kostar 499 kr/fixat ärende. Gäller även de som inte är Telia-kunder.