Det faktum att Com Hem får förvärva TV-bolaget Boxer från Teracom innebär att Com Hem nu har 50,1 procent av det totala antalet TV-kunder på den svenska marknaden. Trots det ser inte Konkurrensverket några hinder för att godkänna affären.
Ett sammanslaget Com Hem/Boxer kommer även efter förvärvet att möta ett antal konkurrerande tv-distributörer. Sett till PTS övergripande statistik har Telenor en försäljningsandel på 17,5 %, Telia en försäljningsandel på 16,2 % och Viasat en försäljningsandel på 7,8 %. Det har inte framkommit något i utredningen som indikerar att dessa aktörer skulle ha några kapacitetsbegräsningar eller att ett sammanslaget Com Hem/Boxer skulle kunna hindra dessa från att expandera, skriver myndigheten i sitt beslut.
Anledningen till att Konkurrensverket ändå låter Com Hem förvärva Boxer är att de två bolagen inte verkar på samma del av marknaden. Com Hem är dominerande på marknaden för flerfamiljshus medan Boxer är starka på villamarknaden.