NYHETSARKIVET
4 nov 2016 11:55
Ericsson ConsumerLab ser mångfaldigad ökning av video i mobilnäten
Det genomsnittliga tittandet på TV och video har ökat med 200 timmar per år sedan 2012 vilket innebär en ökning med 1,5 timme per vecka. Samtidigt har tittandet på fasta TV-skärmar minskat med 2,5 timmar per vecka. Det konstaterar Ericsson i sin sjunde utgåva av TV & Media Report, som nu har publicerats.

Den veckovisa andelen av TV och video som konsumeras på mobila skärmar har ökat med 85 procent sedan 2010 medan konsumtionen har minskat med 14 procent på de fasta skärmarna.

Här finns rapporten att läsa: www.ericsson.com/thinkingahead/consumerlab/consumer-insights/tv-and-media-2016
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108