NYHETSARKIVET
29 nov 2016 12:33
Telia får helhetsansvar för Bilias kommunikationslösningar i fem år
Telia har fått helhetsansvaret för bilåterförsäljarkedjan Bilias verksamheter i Sverige och Norge under de kommande fem åren. Det meddelar bolaget i dag. Tanken är att Telia dessutom ska hjälpa företaget att utveckla sitt kundmöte genom digitalisering.

”Avtalet omfattar fast och mobil telefoni, växel, kontaktcenter samt stödsystem till Bilias verksamheter i Sverige och Norge. Växellösningen levereras och förvaltas av Cygate AB. Kontaktcenterplattformen, som kan hantera telefoni och digitala kanaler som sociala medier och chatt i en teknisk lösning, blir en central del för att förbättra och underlätta kontakten mellan Bilia och sina kunder”, skriver Telia.

Sedan tidigare ingår Bilia i Telias tjänst för uppkopplade bilar, Telia Sense.
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108