Efter succén med tjänsten personlig tekniker för företagskunder inleder Telia nu ett test av tjänsten även för privatkunder. När det gäller privatkunderna kommer konceptet att bygga på att Teliakunder ska hjälpa varandra.
För att kunna genomföra denna lansering har Telia tagit hjälp av företaget Tech Troopers, som enligt Uber-modell kommer att erbjuda befintliga Teliakunder som personliga tekniker till andra privatkunder hos Telia för 399 kr/ärende efter RUT-avdrag, när det handlar om hembesök. För ärenden som kan lösas över telefon kommer tjänsten att kosta 149 kr/ärende.
Det finns en lösning på alla problem, däremot kan det komma fall där kunden kanske behöver köpa till en hårdvara för att lösa problemet, eller att någon teknisk utrustning är trasig. Vi garanterar att vi alltid kommer att presentera en lösning för kunden, säger Marcus Haglund, pressansvarig på Telia, till Telekomnyheterna.
Nu kommer tjänsten att testköras till mitten av juni, då Telia ska utvärdera om man ska gå vidare med tjänsten i skarpt läge.