Kampen om det nya blåljusnätet fortsätter och nu har Tele2 tagit till greppet att annonsera med en lång artikel som varnar för att det nya nätet kan bli dyrt för skattebetalarna.
"Uppbyggnaden av ett separat blåljusnät kan bli en miljardnota för skattebetalarna - helt i onödan. Tele2 är kritiska mot regeringens förslag och menar att man istället bör satsa på att använda de nät som redan finns", skriver Tele2 bland annat i sin artikel/annons.
- Vi har sedan en lång tid tillbaka jobbat med native-annonsering mot vårt företagssegment. I den typen av annonsering ser vi en möjlighet att nå ut med viktiga frågor som exempelvis jämställdhet. Nu har vi valt att lyfta vår ställning kring blåljusnätet eftersom det också är en fråga vi kommer beröra i Almedalen. Vi har ett seminarium kring digitalisering i Almedalen på tisdagen den 4 juli och alla är varmt välkomna, säger Malin Selander, kommunikationschef för Tele2 Sverige, till Telekomnyheterna.
Här kan du läsa hela artikeln: www.svd.se/separat-blaljusnat-kan-bli-miljardnota-for-skattebetalarna