Com Hem har inlett ett samarbete med kring smarta bostäder med bolaget TMPL. Planen är att senare under hösten lansera ett antal olika tjänstepaket för fastighetsägare.
TMPL är ett tämligen litet företag med elva anställda, men med en mycket intressant mix av kompetens från fastighetsbranschen, media, teknik och kommunikation. Därtill har de utvecklat en intressant plattform, säger Stefan Trampus, försäljningsdirektör på Com Hem till Telekomnyheterna.
Med tjänsteplattformen kommer fastighetsägare att kunna administrera information, hantera hyresbetalningar och erbjuda diverse tjänster för ökad grannsamverkan. De boende kommer förutom att kunna boka tvättstuga och hitta information om sitt boende, även kunna beställa matkassar, boka eller dela fordon samt beställa mat från den lokala restaurangen.
Vi märker ett stort intresse från våra fastighetsägarkunder kring hur de ska kunna dra nytta av digitala tjänster. Den här plattformen gör att vi kan erbjuda fastighetsägarna en prisvärd lösning med många olika möjligheter, säger Stefan Trampus.
Samarbetet mellan Com Hem och TMPL har pågått sedan 2016 med ett antal pilotprojekt, men går nu in i nästa fas i och med att tjänsten börjar att anpassas till Com Hems kunder. Lansering kommer att ske hösten 2017.