Igår, efter 13 dagars kanalsläckning, kom Com Hem/Boxer och Discovery äntligen överens om villkoren för att Com Hem ska få fortsätta sända Discoverys kanaler i sitt och Boxers nät. Men hur det nya avtalet ser ut vill man överhuvudtaget inte kommentera.
Vi svarar inte på några frågor om detaljer kring kontraktet. Det innebär att vi inte kommenterar avtalets längd, kostnader, eller vilket innehåll det innefattar, säger Fredrik Hallstan, presschef på Com Hem, till Telekomnyheterna.
TN: Är det inte relevant för kunderna att åtminstone känna till hur långt avtalet är, så att de kan bilda sig en uppfattning om när kanalerna släcks nästa gång?
Det här var första gången Com Hems kunder drabbades av en kanalnedsläckning och de ska alltid utgå från att alla kanaler kommer att sändas utan nedsläckningar.
TN: Kan du berätta något om vilka effekter den här tvisten har fått när det gäller kundantal och kundnöjdhet?
Vi kan inte säga någonting om churn och så vidare. Det redovisar vi i vår Q3-rapport. Finansiellt har vi kvar vår guidance både kort och långsiktigt.
TN: Hur är er relation till Discovery efter det här?
Vi är glada att det här är över, men vi är långt ifrån nöjda med de metoder som Discovery har använt. Nu när röken lagt sig över slagfältet så står vi med en anmälan till Konkurrensverket och en leverantör som i media både kallat oss pirat och oseriös. Vår relation med Discovery har aldrig varit så dålig som den är nu, säger Fredrik Hallstan.