NYHETSARKIVET
25 sep 2017 12:02
PTS: Omställning till nya tekniker resulterar i konsumentklagomål
De fem vanligaste konsumentklagomålen till Post- och telestyrelsen under det första halvåret i år hade en sak gemensamt. De hade med omställning till nya tekniker att göra. Det konstaterar PTS som nu har presenterat sin rapport kring konsumentklagomål under första halvåret i år.

"Bland de fem vanligaste klagomålen finns ett gemensamt tema, det handlar om frågor som gäller omställningen till nya, mer framtidssäkra infrastrukturer. Telias nedmontering av kopparnätet, gamla fasta telefoninätet, skapar osäkerhet kring vad det kommer ersättas med. Ett närliggande problemområde är när konsumenter inte kan få den teknik de önskar, det kan gälla antingen fast telefoni eller önskan om fiberuppkoppling. Ytterligare ett problemområde är när konsumenter förväntar sig fungerande täckning för mobiltelefon på platser där sådan saknas", skriver PTS.

Rapporten finns att ladda hem här: http://www.pts.se/upload/Rapporter/Tele/2017/konsumentklagomal-telefoni-bredband-jan_juni-2017.pdf
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108