I dag lanserar Telia sitt nya lojalitetskoncept Life där man vill skapa en roll som kundens bästa vän i övergången till en alltmer digitaliserad tillvaro. Till en början innefattar systemet primärt utökade produktpaketeringar baserade på hur mycket tjänster kunderna väljer att köpa. Själva vill man dock inte kalla det för ett lojalitetskoncept.
Det här är ett viktigt steg för oss i vår transformation och här ser vi nu resultatet av det arbetet. Vi vill bli en mer komplett och uppskattad leverantör hos våra kunder och då inte bara när det gäller produktpaketering utan även när det gäller att erbjuda kunderna en tjänst där vi är med och hjälper dem när det blir problem med den nya tekniken, säger Jonas Hasselberg, chef Konsumentaffären för Telia i Sverige, till Telekomnyheterna.
Lanseringen i dag är ett första steg i Life-konceptet och innefattar produktpaketeringar och premiumsupport för alla typer av tekniska prylar, men det kommer att komma mer framöver, lovar Jonas Hasselberg.
Vår vision är att vi vill vara kundens hubb i det digitala livet, säger han.
Det nya konceptet kommer nu stegvis att rullas ut i de egna kanalerna, så att Telias personal kan möta kunderna i de frågeställningar de har.