MTG utesluter inte en mobilsatsning för att bredda sitt erbjudande till kund och samtidigt få ytterligare en kanal för att paketera sitt innehåll. Det bekräftar bolagets Sverigechef Anders Jensen, som tidigare bland annat har varit privatmarknadschef inom TDC-koncernen och VD för Telenors verksamheter i Ungern och Bangladesh.
Distributionen till kund är en viktig del i vår verksamhet. Vi har en historia som traditionellt TV-bolag där vi har en fortsatt stark ställning, men vi måste också ligga i framkant och vara del i att utveckla marknaden för att möta kunderna med vårt innehåll där de vill konsumera det. Det är därför vi har lanserat ett eget bredbandserbjudande som vi kombinerar med vårt TV-innehåll, och när vi nu har en generation konsumenter som vi inte når via vare sig satellit, kabel eller fast bredband, då ser vi att mobilnätet är en tänkbar väg att gå, säger Anders Jensen till Telekomnyheterna.
Han är dock noggrann med att poängtera att det ännu inte finns några beslut om en mobilsatsning. Man har heller inte inlett någon upphandling för att sondera priser och villkor på marknaden.