På den mobila företagsmarknaden är det tajtare än någonsin mellan operatörerna i årets undersökning från Svenskt Kvalitetsindex. Det skiljer bara 2,6 enheter mellan den bästa och den sämsta operatören i undersökningen vilket gör att alla operatörers resultat ryms inom undersökningens felmarginal på 2,69 enheter.
Om undersökningen skulle göras om så skulle det kunna gå precis hur som helst mellan oss, Tele2 och 3, med tanke på att de skiljer 0,9 enheter mellan oss, säger Mats Almgren, affärsområdeschef för företagsverksamheten på Telenor i Sverige, till Telekomnyheterna.
Den enda operatören som tappar poäng på företagssidan är Telia, som har varit trygg etta de senaste åren.
Även om operatören inte gärna vill prata om att man är ensamma om att tappa poäng så medger man att det finns förbättringspotential.
Självklart finns det saker att göra bättre även hos oss, säger Inger Gunterberg, pressansvarig på Telia, till Telekomnyheterna.