Efter år av vikande kundnöjdhet inom bredband visar årets mätning från Svenskt Kvalitetsindex att kundnöjdheten nu ökar.
"Kunder till bredbandsoperatörerna är nöjdare både bland privat- och företagskunder. Bland privatkunder så får särskilt Telia och Com Hem förbättrade kundbetyg. Förbättringen är en kombination av att kunderna upplever en bättre stabilitet och pålitlighet i uppkoppling tillsammans med en bättre serviceleverans", skriver Svenskt Kvalitetsindex i ett pressmeddelande i dag och fortsätter.
"Vi ser tendenser att proaktiviteten som är så viktig för att få nöjda kunder blir bättre och bättre i den här branschen, även om det går långsamt. Idag anger 2 av 10 privatkunder och 3 av 10 företagskunder att ens bredbandsoperatör på eget initiativ tagit kontakt. Det är mer än tidigare kan vi konstatera."
Så här ökade kundnöjdheten per bransch
Bredband Privat: 63,8 (61,7)
Bredband Företag: 68,1 (67,0)