NYHETSARKIVET
30 okt 2017 12:21
SKI: Kundnöjdheten med bredbandsbranschen ökar
Efter år av vikande kundnöjdhet inom bredband visar årets mätning från Svenskt Kvalitetsindex att kundnöjdheten nu ökar.

"Kunder till bredbandsoperatörerna är nöjdare både bland privat- och företagskunder. Bland privatkunder så får särskilt Telia och Com Hem förbättrade kundbetyg. Förbättringen är en kombination av att kunderna upplever en bättre stabilitet och pålitlighet i uppkoppling tillsammans med en bättre serviceleverans", skriver Svenskt Kvalitetsindex i ett pressmeddelande i dag och fortsätter.

"Vi ser tendenser att proaktiviteten som är så viktig för att få nöjda kunder blir bättre och bättre i den här branschen, även om det går långsamt. Idag anger 2 av 10 privatkunder och 3 av 10 företagskunder att ens bredbandsoperatör på eget initiativ tagit kontakt. Det är mer än tidigare kan vi konstatera."

Så här ökade kundnöjdheten per bransch
Bredband Privat: 63,8 (61,7)
Bredband Företag: 68,1 (67,0)
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108