De stora mobiloperatörerna jobbar hårt med att deras huvudvarumärken ska bli allt attraktivare bland kunderna och ser inte alls att dessa är på väg att spela ut sin roll. Det bekräftar samtliga för Telekomnyheterna i dag.
Vi jobbar jättemycket med vår paketering av både 3 och Hallon. Inte minst har vi den senaste tiden arbetat hårt med kundnöjdheten för 3 såväl när det gäller ÅF och våra touchpoints, som vad det gäller att förenkla erbjudandet till kund. Det som gör det svårare när det gäller huvudvarumärket är att det är en bredare produktportfölj med ett lägre engagemang hos kunderna, säger Johan Johansson, vd för Tre, till Telekomnyheterna.
Även hos Tele2 har man under en längre tid arbetat hårt med paketeringen för att förenkla för kunderna.
Det har varit en av våra största hjärtefrågor de senaste fem åren där vi har gett allt för att skapa en ökad kundnöjdhet, något som också befästs i och med att Tele2 är det huvudvarumärke som får högst betyg på mobilmarknaden. Vårt ledord har varit att det ska vara enklare att vara kund hos oss, säger Henrik Lönnevi, privatmarknadschef på Tele2 i Sverige, till Telekomnyheterna.
- Just nu genomför vi stora förändringar på Telenor för att kunna höja kundupplevelsen ytterligare, med stort fokus på digitalt. Det handlar internt även om att införa nya agila arbetssätt där bland annat marknad och IT smält samman i mindre, snabbrörliga team för att snabbare nå ut med rätt stöd och erbjudanden till kunderna, säger Ulrika Steg, channelschef på Telenor, till Telekomnyheterna.