NYHETSARKIVET
7 feb 2019 12:03
Hushållen lägger allt mer pengar på streamingtjänster
De svenska hushållen lägger allt mer pengar på medieabonnemang. Bara under 2018 ökade hushållens utgifter för streamingtjänster med 44 procent, vilket motsvarar en tillväxt på 30 kr per hushåll i snitt. Det skriver Mediavision i en nyligen publicerad analys.

"Svenskar lägger allt mer pengar på medieabonnemang - i synnerhet inom det digitala området. De redan höga nivåerna inom rörlig bild fortsätter att tillta. Det här är ett tydligt tecken på att vi nu är inne i en mycket snabb omdaningsfas. Det är de prenumerationsbaserade videostreamingtjänsterna som står för den största ökningen. Men även tjänster inom ljud når höga nivåer, t ex ljudbok- och musikstreaming-tjänster. Vi förväntar oss att även 2019 blir ett spännande år, speciellt eftersom många nya tjänster redan aviserats", säger Natalia Borelius på Mediavision, i en kommentar.
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108