Bredband2:s omsättning ökade förra året med 14 procent varvid man precis kom upp i en omsättning på 600,0 miljoner kr (526,9 miljoner kr). Det framgår av bolagets bokslutskommuniké som presenterades i dag.
"Tillväxten har haft högsta prioritet under 2018. Vår strävan har varit och är inför 2019, att ytterligare öka våra marknadsandelar. Ökad omsättning är nyckeln till en högre rörelsemarginal eftersom verksamheten är skalbar. Vi inledde 2018 med en varumärkeskampanj och vi ser att spridningen av varumärket fungerat bra. Rekrytering av kompetent personal till marknadsavdelningen ger oss förutsättningarna för att synas och agera på marknaden, särskilt via sociala medier på nätet. Satsningen på företagssidan har fortsatt under 2018, nu med ökat fokus på paketerade produkter till mindre bolag. Vi ser stora möjligheter i detta marknadssegment och ökar vår lokala närvaro i de större städerna via ett stärkt samarbete med Skanova. En enklare paketering av våra tjänster med fler tilläggstjänster inriktade mot säkerhet gör att vi kan adressera marknaden på ett effektivt sätt med bra lönsamhetspotential", skriver bolagets vd Daniel Krook i sitt vd-ord, och fortsätter:
"Privatförsäljningen har utvecklats fortsatt positivt dock med en viss nedgång under slutet av 2018. Kundantalet visar en större nedgång pga ett nytt avtal med Lulebo som har färre hushåll genom fastighetsförsäljningar. Däremot är den totala intäkten högre i samband med att tjänsten höjts till 100Mbit från 10Mbit. Även prishöjningar från nätägare har haft en negativ påverkan då vi tvingas höja kundpriset."