NYHETSARKIVET
28 feb 2019 11:30
Bahnhofs resultat rasar i stor NPS-undersökning
Bahnhofs Net Promoter Score, det vill säga lojalitetsbetyg bland de egna kunderna, har rasat kraftigt i år. Det visar den NPS-undersökning som Nordic Bench gör varje år, och som ligger till grund till Telekomgalans pris för årets operatör.

Bahnhofs NPS-poäng har i år rasat till 6, jämfört med 24 förra året. Det innebär att Ownit, som förra året inte nådde en statistiskt säkerställd mängd svar och inte var med i slutresultatet, blev den ISP med högst NPS. Ownits NPS-poäng landade på 13, vilket fortfarande är rejält mycket lägre än Bahnhofs siffror från förra året.

Det kunderna pekar på när det gäller Ownits styrkor är

• Upplevelse vid köp/registrering
• Få hjälp vid problem
• Bredbandshastighet
• Relevanta abonnemangsformer

I rankingen har kunderna även rankat sina stadsnät som bredbandsleverantörer, och de får 10 i NPS-ranking vilket för in dem som tvåa i årets ranking.

Årets resultat innebär alltså att Bahnhof rasar från att vara överlägsen etta i bredbandsrankingen till att i år landa som trea.
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108