Affärssystemkoncernen Transiro fullföljer förvärvet av mobiloperatören Wifog. Det meddelar man i dag.
"Affären medför synergier för koncernen genom att erbjuda en kundklubb för retail med Wifogs lojalitetsplattform som bas samt möjligheten att via mobiloperatören erbjuda såväl WIFI ombord som företagsabonnemang till Transiros befintliga busskunder. De nya affärsområdena estimeras inbringa omkring 15 miljoner kronor redan under första året och målsättningen för koncernen är att nå en omsättning om 30 miljoner kronor med ett nettoresultat på 8-10% under 2020", skriver bolaget och fortsätter:
"Den synergi vi ser störst potential i är att via Wifogs mobiloperatör utveckla ett unikt erbjudande för mobilt WIFI ombord till våra bussbolagskunder. Transiros 130 kunder har sammanlagt omkring 3000 turistbussar som gör längre resor. De abonnemang som finns på marknaden idag är, enligt våra kunder, inte anpassade efter branschen. Vi kommer därför att tillsammans med kunderna ta fram ett erbjudande helt skräddarsytt för deras behov. Dessutom kommer vi genom Wifog att kunna erbjuda företagsabonnemang till de drygt 8000 chaufförer som snart kommer att använda Transiros förarapp. Det faktum att Transiro redan har långa, etablerade affärsrelationer med bussbolagen ger oss en stor konkurrensfördel gentemot andra operatörer."